REGULAMIN APLIKACJI MOBILNEJ FIT FOCZKI
(ZWANY DALEJ „REGULAMINEM”)
- 1 Definicje
- Aplikacja – aplikacja mobilna Fit Foczki wraz z całą infrastrukturą techniczną i elementami graficznymi oraz tekstowymi, którego właścicielem jest Usługodawca.
- Grupa Społecznościowa Fit Foczki — prywatna grupa w serwisie Facebook, która jest administrowana przez Usługodawcę i udostępniana Użytkownikowi Aplikacji w ramach Usługi w wariancie „premium”.
- Konto Użytkownika Aplikacji – oznaczony indywidualną i niepowtarzalną nazwą (loginem) oraz hasłem w systemie teleinformatycznym, w którym gromadzone są dane Użytkownika Aplikacji, który zarejestrował się w Aplikacji zgodnie z Regulaminem. Założenie konta jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi prowadzenia Konta Użytkownika Aplikacji.
- Newsletter
- Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta– osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, która chce zawrzeć Umowę z Usługodawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy jednocześnie Umowa nie ma dla niej charakteru zawodowego.
- Regulamin – niniejszy regulamin określający warunki i zasady działania aplikacji mobilnej Fit Foczki.
- Rejestracja – oznacza założenie Konta Użytkownika Aplikacji. Rejestracja jest wymagana dla korzystania przez Użytkownika Aplikacji ze wszystkich funkcjonalności Aplikacji.
- Subskrypcja– w zależności od wyboru Użytkownika Aplikacji jest to darmowy albo odpłatny indywidualny dostęp Użytkownika Aplikacji do Treści i funkcjonalności Aplikacji przez czas wskazany w niniejszym Regulaminie.
- Treści – wszelkie treści (zarówno pisemne jak i graficzne) umieszczane w Aplikacji oraz na Grupie Społecznościowej Fit Foczki przez Usługodawcę do wiadomości Użytkowników Aplikacji, w szczególności takie jak jadłospisy i przepisy, kalkulator przeliczeniowy, licznik spożytych kalorii, baza produktów i ich kaloryczności, materiały wizualne.
- Umowa– umowa o dostarczanie Treści lub o świadczenie Usług zawierana pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem Aplikacji na zasadach określonych w Regulaminie.
- Usługi– usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników Aplikacji, za pośrednictwem Aplikacji, na zasadach określonych w Regulaminie, polegające na udostępnieniu Użytkownikowi Aplikacji funkcjonalności Aplikacji, na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie, w szczególności tworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika Aplikacji, a także wysyłka powiadomień dotyczących Aplikacji i jej funkcjonalności oraz wysyłka Newslettera.
- Usługodawca – Olga Lewandowska, prowadząca działalność pod firmą Olga Lewandowska Dietetyk, ul. Cysterska 4, 59-330 Ścinawa, NIP 69224389203.
- Użytkownik Aplikacji – osoba fizyczna, która zaakceptowała Regulamin i zawarła Umowę.
- 2 Aplikacja – przedmiot działania i warunki korzystania z niej
- Przedmiotem działania Aplikacji jest dostarczanie Użytkownikom Aplikacji Treści oraz świadczenie Usług.
- Za pośrednictwem Aplikacji Użytkownik Aplikacji może między innymi:
- stworzyć Konto i korzystać z jego funkcjonalności;
- zapisać się do Newslettera;
- zawrzeć Umowę pomiędzy Użytkownikiem Aplikacji a Usługodawcą oraz wybrać określoną Subskrypcję, w jednym z dostępnych wariantów;
- w zależności od wybranej Subskrypcji – korzystać z jadłospisów, przepisów, kalkulatora przeliczeniowego, licznika spożytych kalorii oraz innych materiałów udostępnianych w Aplikacji, a także tworzyć własne przepisy i wprowadzać własne produkty do jadłospisu;
- ustalić swoje zapotrzebowanie kaloryczne oraz kaloryczność wymienionych w Aplikacji produktów, w oparciu o bazę wartości odżywczych Instytutu Żywności i Żywienia;
- zapisać się na listę dotyczącą powiadomień o Aplikacji i jej funkcjonalnościach;
- przy wyborze Subskrypcji w wersji „premium” – dołączyć do zamkniętej Grupy Społecznościowej Fit Foczki i korzystać z udostępnianych tam Treści oraz umieszczać własne;
- kontaktować się z Usługodawcą za pomocą korespondencji email oraz Grupy Społecznościowej Fit Foczki.
- W ramach Umowy Usługodawca zobowiązuje się do dostarczania Użytkownikowi Aplikacji Treści zamieszczonych w Aplikacji lub świadczenia ustalonych Usług na rzecz Użytkownika Aplikacji, a Użytkownik Aplikacji zobowiązuje się do korzystania z Treści lub Usług zgodnie z ich przeznaczeniem, na zasadach przewidzianych w Regulaminie, a także do uiszczania opłat z tytułu Subskrypcji, w przypadku gdy ma ona charakter odpłatny. Użytkownik Aplikacji może zawrzeć Umowę wyłącznie we własnym imieniu.
- Usługodawca zapewnia prawidłowy dostęp do Aplikacji, przy czym dostęp ten może ulec ograniczeniom w przypadku:
- awarii i błędów;
- prac konserwacyjnych lub mających na celu modyfikację systemów teleinformatycznych;
- wystąpienia siły wyższej;
- działań osób trzecich;
- innych okoliczności niezależnych od Usługodawcy.
- Usługodawca będzie informował Użytkownika Aplikacji z odpowiednim wyprzedzeniem, wynoszącym co najmniej 3 (trzy) dni, o zamiarze prowadzenia prac serwisowych i konserwacyjnych, jeżeli prace te będą miały charakter istotny i będą wymagały dłuższego czasu. Usługodawca będzie się starał, aby prace te odbywały się w godzinach, w których spowodują one jak najmniejsze zakłócenie w możliwości korzystania z Aplikacji, np. w godzinach nocnych. Usługodawca przy tym nie ma wpływu na prowadzenie prac serwisowych i konserwacyjnych przez zewnętrznych dostawców, w szczególności zewnętrznych dostawców oprogramowania.
- Usługodawca może wydawać bezpłatne aktualizacje elementów Aplikacji (m.in. nowe wersje, poprawki błędów). Elementy Aplikacji będą aktualizować się do najnowszej wersji w sposób automatyczny, bez odrębnej zgody Użytkownika Aplikacji. W przypadku gdy wymagane będzie pobranie przez Użytkownika Aplikacji aktualizacji Aplikacji zostanie on o tym poinformowany wraz ze wskazaniem miejsca, w którym możliwe będzie pobranie aktualizacji Aplikacji.
- 3 Konto Użytkownika Aplikacji i zapis na Newsletter
- Korzystanie z Aplikacji i jej funkcjonalności wymaga założenia Konta Użytkownika Aplikacji. Założenie Konta Użytkownika Aplikacji jest możliwe po podaniu loginu, hasła, imienia, nazwiska, adresu email, numeru telefonu, wagi oraz wzrostu, a także jest równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją Regulaminu i Polityki Prywatności, które są bezpłatnie udostępniane Użytkownikowi Aplikacji.
- Po przeprowadzeniu pozytywnej weryfikacji Usługodawca tworzy Konto Użytkownika Aplikacji oraz przesyła potwierdzenie utworzenia Konta Użytkownika Aplikacji na podany przez Użytkownika Aplikacji podczas Rejestracji adres e-mail.
- Usługodawca może odmówić utworzenia Konta Użytkownika Aplikacji w przypadku:
- powzięcia przez Usługodawcę uzasadnionych wątpliwości co do tożsamości Użytkownika Aplikacji lub prawdziwości podanych przez niego danych;
- ponownej rejestracji Użytkownika Aplikacji po usunięciu jego Konta Użytkownika Aplikacji przez Usługodawcę za naruszenie Regulaminu lub podejmowanie innych działań niezgodnych z prawem.
- W przypadku stwierdzenia naruszenia przez Użytkownika Aplikacji zasad korzystania z Aplikacji Usługodawca wezwie Użytkownika Aplikacji drogą mailową do zaprzestania tych naruszeń, w terminie 3 (trzech) dni, a w razie braku reakcji Użytkownika Aplikacji na wezwanie, Usługodawca może drogą mailową wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym oraz usunąć Konto Użytkownika Aplikacji. W przypadku uzasadnionego podejrzenia rażącego naruszenia przez Użytkownika Aplikacji zasad korzystania z Aplikacji, Usługodawca może zablokować Konto Użytkownika Aplikacji na okres do czasu wyjaśnienia kwestii naruszenia. W przypadku potwierdzenia naruszeń Usługodawca ma prawo drogą mailową wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym i usunąć Konto Użytkownika Aplikacji. W sytuacji, gdy w rezultacie czynności wyjaśniających podejrzenie naruszenia okaże się niezasadne, Konto Użytkownika Aplikacji zostanie odblokowane. W takim przypadku Użytkownikowi Aplikacji nie przysługują żadne roszczenia z tytułu zablokowania Konta Użytkownika Aplikacji wskutek uzasadnionych podejrzeń Usługodawcy. W przypadku, gdy Usługodawca pozostawał w gotowości do wykonania Umowy, w tym dostarczania Treści, a Użytkownik Aplikacji nie chce lub nie może korzystać z tych Treści z przyczyn leżących po jego stronie (np. na skutek blokady Konta Użytkownika Aplikacji), Użytkownikowi Aplikacji nie przysługuje zwrot opłat za dokonaną Subskrypcję.
- Użytkownik Aplikacji może edytować dane, które podał podczas rejestracji Konta Użytkownika Aplikacji w ustawieniach Konta Użytkownika Aplikacji. Użytkownik Aplikacji jest zobowiązany do utrzymywania poprawności swoich danych oraz ich aktualizacji w razie jakiejkolwiek zmiany przez cały okres świadczenia Usług. Użytkownik Aplikacji może również w każdej chwili zażądać usunięcia Konta Użytkownika Aplikacji, przesyłając Usługodawcy odpowiednie żądanie pocztą elektroniczną na adres: fitfoczkiapp@gmail.com
- Jeżeli Użytkownik Aplikacji, który wykupił Subskrypcję w wariancie „premium”, zamierza brać udział w Grupie Społecznościowej Fit Foczki, powinien wówczas założyć i posiadać konto na portalu społecznościowym Facebook. Korzystanie z konta w serwisie Facebook następuje na zasadach przewidzianych w regulaminie tego portalu społecznościowego. Uzyskanie dostępu do Grupy Społecznościowej Fit Foczki jest możliwe po wykupieniu Subskrypcji w wersji „premium” i uprzednim wysłaniu prośby o dołączenie za pomocą odpowiedniej funkcjonalności serwisu Facebook oraz wskazaniu adres e-mail podanego przy zakładaniu Konta Użytkownika Aplikacji. Po pozytywnej weryfikacji prośby Użytkownika Aplikacji o dołączenie do Grupy Społecznościowej Fit Foczki, Usługodawca udziela Użytkownikowi Aplikacji dostępu do Grupy Społecznościowej Fit Foczki.
- Z usługi Newsletter może skorzystać każdy, kto wprowadzi swój adres poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu udostępnioną przez Usługodawcę w Aplikacji funkcję zapisu do Newslettera lub oznaczy odpowiedni checkbox podczas dokonywania Rejestracji w trakcie zakładania Konta Użytkownika Aplikacji. Po podaniu adresu mailowego oraz wybraniu funkcji „Zapisz się” osoba zapisująca się otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym link aktywacyjny, w celu potwierdzenia zapisania się na subskrypcję Newsletter. Z chwilą aktywacji linka zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter. W każdej chwili możliwe jest zrezygnowanie z otrzymywania Newslettera przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter, za pośrednictwem dezaktywacji odpowiedniego pola w Koncie Użytkownika Aplikacji lub poprzez skierowanie maila w tym przedmiocie na adres fitfoczkiapp@gmail.com
- Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- 4 Subskrypcja
- Wraz z założeniem Konta Użytkownik Aplikacji ma możliwość wyboru korzystania z nieodpłatnych lub odpłatnych Usług. Umowa dotycząca nieodpłatnych Usług i darmowej Subskrypcji zostaje zawarta na czas nieokreślony. Umowa dotycząca odpłatnej Subskrypcji zostaje zawarta na czas określony równy okresowi Subskrypcji, za jaki Subskrypcja została opłacona. Umowa wygasa w przypadku śmierci strony, ustania jej bytu prawnego lub zakończenia likwidacji.
- Zakładając Konto Użytkownik Aplikacji wybiera jeden z rodzajów Subskrypcji dostępnych w Aplikacji.
- Dostęp do Treści i funkcjonalności Aplikacji różni się w ramach Subskrypcji, o czym Użytkownik Aplikacji jest informowany przed zawarciem Umowy.
- Darmowa Subskrypcja obejmuje nieodpłatny dostęp do niektórych Treści udostępnianych w Aplikacji, w tym kalkulatora zapotrzebowania dietetycznego oraz określonej puli przepisów, z których Użytkownik Aplikacji ma możliwość stworzenia własnego jadłospisu wraz z możliwością wprowadzenia posiłku/produktu spoza tych udostępnionych w Aplikacji. Darmowa Subskrypcja może zostać przez Usługodawcę ograniczona w czasie w każdym momencie. Ponadto Usługodawca również w każdym momencie może według własnego uznania rozszerzyć lub ograniczyć zakres funkcjonalności udostępnionych w ramach darmowej Subskrypcji.
- Odpłatna, miesięczna Subskrypcja zapewnia pełen dostęp do wszystkich Treści, udostępnianych w Aplikacji oraz w przypadku Subskrypcji w wariancie „premium” również w Grupie Społecznościowej. Miesięczna Subskrypcja jest automatycznie odnawialna na kolejny miesiąc, do czasu anulowania jej przez Użytkownika lub jej wygaśnięcia z przyczyn opisanych powyżej w ust. 1 niniejszego paragrafu.
- Subskrypcja okresowa (dłuższa niż miesiąc) również zapewnia pełen dostęp do wszystkich Treści udostępnianych w Aplikacji oraz w przypadku Subskrypcji w wariancie „premium” również w Grupie Społecznościowej, jednakże nie jest automatycznie odnawialna na analogiczny okres.
- Wysokość opłat za wszystkie rodzaje Subskrypcji Usługodawca określa w Aplikacji. Usługodawca w każdym momencie ma prawo do zmian wysokości opłat za Subskrypcje, w szczególności do ustalania ograniczonych w czasie promocyjnych cen. W przypadku zmiany ceny miesięcznej Subskrypcji, Użytkownik zostanie poinformowany o zmianie w wiadomości e-mail wysłanej na adres przypisany do Konta Użytkownika Aplikacji co najmniej na 30 (trzydzieści) dni przed tą zmianą. Jeżeli Użytkownik Aplikacji nie anuluje Subskrypcji do dnia wejścia w życie zmian, od nowego okresu rozliczeniowego, następującego po dniu wejścia w życie zmian, obowiązuje go nowa wysokość opłaty. W przypadku anulowania Subskrypcji, Użytkownik Aplikacji traci dostęp do Subskrypcji w ostatnim dniu jej trwania.
- Użytkownik może dokonać zakupu Subskrypcji podczas zakładania Konta lub w każdym dowolnym momencie po założeniu Konta w jego ustawieniach. W przypadku braku wyboru Subskrypcji przy założeniu Konta, Użytkownikowi zostanie przydzielona Subskrypcja darmowa. Uiszczenie opłaty za pojedynczą Subskrypcję oznacza udzielenie licencji na korzystanie z Treści na rzecz jednego Użytkownika Aplikacji, który założył Konto Użytkownika Aplikacji.
- Użytkownik Aplikacji ma możliwość wyboru Subskrypcji miesięcznej lub okresowej. Użytkownik Aplikacji zobowiązany jest posiadać App Store iOS lub Google Play z aktywną kartą, która obsługuje płatności. Po zaksięgowaniu pierwszej płatności na koncie Usługodawcy Użytkownik Aplikacji otrzymuje pełen dostęp do wszystkich Treści oraz pozostałych funkcjonalności w Aplikacji, zgodnie z wybranym przez niego wariantem Subskrypcji. Użytkownik Aplikacji może w każdym czasie przed rozpoczęciem nowego okresu rozliczeniowego zakończyć miesięczną Subskrypcję lub zamienić ją na inną w ustawieniach Konta Użytkownika Aplikacji. W takim przypadku miesięczna Subskrypcja wygasa z upływem ostatniego dnia jej obowiązywania. W przypadku braku możliwości pobrania opłaty za miesięczną Subskrypcję, Usługodawca jest uprawniony do wstrzymania świadczenia Usług do czasu uiszczenia stosownej opłaty. Usługodawca jest również uprawniony do rozwiązania Umowy zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu. Wybierając Subskrypcję okresową (dłuższą niż jeden miesiąc), Użytkownik Aplikacji dokonuje jednorazowej płatności za daną Subskrypcję za pomocą jednej z metod płatności udostępnionych w Aplikacji najpóźniej w terminie 2 (słownie: dwóch) dni od dnia złożenia zamówienia na Subskrypcję. Jeżeli w tym czasie Użytkownik Aplikacji nie dokona zapłaty, uznaje się, że Użytkownik Aplikacji zrezygnował z Subskrypcji, a zawarta Umowa wygasa. Tym samym, po upływie tego terminu Usługodawca nie rozpocznie świadczenia Usług przewidzianych w określonej Subskrypcji. Po zaksięgowaniu płatności na koncie Usługodawcy Użytkownik Aplikacji otrzymuje pełen dostęp do wszystkich Treści oraz pozostałych funkcjonalności w Aplikacji, zgodnie z wybranym przez niego wariantem Subskrypcji. Po zakończeniu trwania Subskrypcji Użytkownik Aplikacji może wykupić nową Subskrypcję. W przypadku braku wykupienia nowej Subskrypcji, Użytkownikowi Aplikacji automatycznie przyznaje się darmową Subskrypcję.
- Użytkownik Aplikacji może w każdym momencie wykupić Subskrypcję okresową, nawet jeśli już posiada Subskrypcję miesięczną. W takiej sytuacji Subskrypcja miesięczna wygasa po upływie jej trwania i wtedy rozpoczyna się okres obowiązywania Subskrypcji okresowej. Jeżeli Użytkownik Aplikacji już posiada Subskrypcję okresową może w każdym momencie wykupić Subskrypcję miesięczną lub okresową. W takiej sytuacji Subskrypcja okresowa wygasa po upływie jej trwania i wtedy rozpoczyna się okres obowiązywania nowej zakupionej Subskrypcji na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Użytkownik Aplikacji ma możliwość otrzymania faktury VAT. W tym celu jest on zobowiązany przekazać Usługodawcy wszystkie dane niezbędne do wystawienia faktury VAT zgodnie z właściwymi przepisami prawa podatkowego przy wykupieniu Subskrypcji. Faktury VAT będą przekazywane elektronicznie, na adres e-mail wskazany przez Użytkownika Aplikacji podczas zakładania Konta Użytkownika Aplikacji. W związku z tym Użytkownik Aplikacji upoważnia Usługodawcę do przesyłania faktur VAT za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez podpisu Usługodawcy.
- 5 Prawa własności intelektualnej i ochrona danych osobowych
- Usługodawca jest administratorem danych osobowych Użytkownika Aplikacji.
- Więcej informacji o celach przetwarzania danych, podstawach prawnych przetwarzania, zasadach przetwarzania danych osobowych oraz o prawach dostępne jest w Polityce prywatności.
- Usługodawca przygotowuje Treści udostępniane w Aplikacji. O rodzaju, liczbie oraz częstotliwości zamieszczania Treści decyduje Usługodawca. Treści te mogą być udostępnianie na czas nieoznaczony i oznaczony. Usługodawca zastrzega sobie prawo do natychmiastowego usunięcia określonych Treści w przypadku gdy naruszają lub mogą naruszać obowiązujące prawo, jak również prawa osób trzecich.
- Po uzyskaniu dostępu do Treści Użytkownik Aplikacji może się z nimi zapoznać korzystając z Aplikacji, jak również ma prawo pobrać je na swój nośnik (o ile dana Treść została oznaczona jako możliwa do pobrania przez Usługodawcę).
- Znak graficzno-tekstowy Fit Foczki (logo) oraz Treści umieszczane w Aplikacji przez Usługodawcę podlegają ochronie zgodnie z właściwymi przepisami z zakresu własności intelektualnej. Użytkownik Aplikacji nie może posługiwać się znakiem Fit Foczki oraz Treściami bez uprzedniej, pisemnej zgody Usługodawcy, w tym nie może ich kopiować, modyfikować lub rozpowszechniać w całości lub części. Użytkownik Aplikacji zobowiązuje się do przestrzegania praw własności intelektualnej osób trzecich, w ty m.in. zewnętrznych dostawców.
- Usługodawca niniejszym udziela Użytkownikowi Aplikacji licencji do korzystania z Treści wyłącznie na warunkach przewidzianych w niniejszym Regulaminie. Uprawnienia i obowiązki Użytkownika Aplikacji w ramach udzielonej przez Usługodawcę licencji do Treści są następujące:
- Użytkownikowi Aplikacji przysługuje niewyłączne i nieprzenoszalne prawo do pobierania, przechowywania, wyświetlania i korzystania z Treści w czasie trwania Subskrypcji;
- Użytkownik Aplikacji może wykonywać swoje prawa, w tym korzystać z Treści wyłącznie w celu osobistego, niekomercyjnego użytku;
- Użytkownik Aplikacji nie może kopiować, rozpowszechniać ani wyodrębniać składników Treści, jak również nie może tworzyć produktów na podstawie Treści (nie może wykonywać dzieł pochodnych);
- Użytkownik Aplikacji nie może używać Treści do świadczenia usług o charakterze dochodowym lub komercyjnym;
- Użytkownik Aplikacji zobowiązuje się korzystać z Treści w sposób zgodny z wszelkimi przepisami, które mają do nich zastosowanie, w tym między innymi ze stosownymi ograniczeniami dotyczącymi prawa autorskiego i innych praw własności intelektualnej.
- Udzielenie licencji nastąpi w momencie uzyskania przez Użytkownika Aplikacji dostępu do Treści. Licencja wygasa wraz z zakończeniem dostępu do Treści, niezależnie od trybu, w jakim to nastąpi. W przypadku Treści, które zostały uprzednio pobrane i zapisane przez Użytkownika, po zakończeniu dostępu do Treści, Użytkownik Aplikacji może korzystać z tych Treści na zasadach dozwolonego użytku.
- W odniesieniu do utworów (w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych), które mogą być tworzone lub wykorzystywane przez Użytkownika Aplikacji w ramach świadczonych Usług, np. w Grupie Społecznościowej Fit Foczki, Użytkownik Aplikacji udziela Usługodawcy niewyłącznej, zbywalnej i przenaszalnej licencji na korzystanie z tych utworów w działalności prowadzonej przez Usługodawcę. W ramach udzielonej licencji Usługodawca jest uprawniony do korzystania z utworów na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Udzielenie licencji następuje na czas oznaczony 20 (dwudziestu) lat. Po upływie 5 (pięciu) lat od dnia udzielania uprawnień do korzystania z utworów, licencja może zostać wypowiedzenia przez Użytkownika Aplikacji jedynie z terminem wypowiedzenia wynoszącym kolejne 5 (pięć) lat ze skutkiem na koniec roku kalendarzowego oraz z ważnych powodów. Licencja jest udzielana bez ograniczeń terytorialnych. Usługodawca jest uprawniony do udzielania dalszych licencji osobom trzecim, w szczególności na potrzeby zatrudniania podwykonawców. Udzielenie licencji przez Użytkownika Aplikacji następuje nieodpłatnie, co oznacza, że Użytkownikowi Aplikacji nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu przekazania utworu do korzystania.
- Użytkownik Aplikacji ma zakaz dostarczania Usługodawcy oraz udostępniania w Grupie Społecznościowej Fit Foczki jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym, tj. w szczególności:
- naruszających przepisy prawa lub zasady współżycia społecznego, dobre obyczaje, powszechnie uznane zwyczaje lub normy postępowania, w tym treści powszechnie uważane za wulgarne lub obraźliwe,
- popierających lub głoszących radykalne postawy społeczne, a w szczególności wszelkiego rodzaju dyskryminację ze względu płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne lub społeczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną;
- o charakterze rasistowskim,
- naruszających lub mogących naruszyć prawa do znaków towarowych, oznaczeń geograficznych, oznaczeń przedsiębiorstwa, prawa do firmy lub jakichkolwiek innych chronionych oznaczeń pochodzenia towarów lub usług;
- naruszających lub mogących naruszyć prawa osób trzecich, w tym prawa własności intelektualnej;
- nawołujących do popełnienia czynu zabronionego, przestępstwa (wykroczenia) lub naruszenia praw innych osób.
- W przypadku wystąpienia przez osoby trzecie z jakimikolwiek roszczeniami wobec Usługodawcy z tytułu korzystania z Aplikacji przez Użytkownika Aplikacji, Użytkownik Aplikacji zwalnia Usługodawcę z odpowiedzialności wobec tej osoby trzeciej, a także pokrywa wszelkie udokumentowane koszty, jakie poniósł Usługodawca w związku z tymi roszczeniami. Zastrzeżenie to nie dotyczy Użytkowników Aplikacji będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na Prawach Konsumenta.
- 6
Prawo odstąpienia od umowy
-
Okres próby („trial”)
- Użytkownikom planu Premium aplikacji oferowany jest 7-dniowy, darmowy okres próbny. Opłata za korzystanie w tym czasie nie jest pobierana.
- Jeśli Użytkownik nie anuluje subskrypcji przed końcem triala, system automatycznie rozpocznie płatną subskrypcję i pobierze opłatę zgodnie z wybraną formułą. Opłata zostanie pobrana 24 h przed końcem triala (App Store) lub na koniec triala (Google Play).
- Aby uniknąć płatności po trialu, należy anulować subskrypcję co najmniej 24 godziny (App Store) lub 48 godzin (Google Play) przed jego zakończeniem .
-
Zwroty po zakończeniu triala
- Jeżeli Użytkownik nie anulował triala, rozpoczęła się normalna subskrypcja i został pobrany koszt, to prawo do zwrotu jest ograniczone.
- Zgodnie z prawem konsumenckim UE (dyrektywa 2011/83/UE), prawo do 14-dniowego odstąpienia od umowy wygasa po rozpoczęciu świadczenia (tj. rozpoczęciu płatnej subskrypcji), na co użytkownik wyraża zgodę przed zakończeniem triala.
- Prawo do 14-dniowego odstąpienia od umowy cyfrowej przestaje przysługiwać w momencie, gdy usługa (czyli subskrypcja) została uruchomiona i użytkownik wyraził na to zgodę
- Na wniosek Użytkownika możliwe jest zgłoszenie prośby o zwrot, ale jest to decyzja Apple lub Google i nie jest gwarantowana.
- Procedura zwrotu i kontaktu
-
- Subskrypcje kupione przez App Store: Użytkownik zgłasza prośbę o zwrot bezpośrednio do Apple, np. przez:Report a Problem – link: https://reportaproblem.apple.com/
-
Subskrypcje kupione przez Google Play – użytkownik zgłasza prośbę o zwrot w Google Play, poprzez stronę zwrotów w Google: https://support.google.com/googleplay/answer/2479637?hl=pl
-
Fit Foczki (Usługodawca) nie dokonuje zwrotów bezpośrednio — środki zwracane są przez Apple lub Google, ponieważ to one obsługują płatnościProcedura zwrotu i kontakt
-
Zgodnie z art. 38 ust. 4 Ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia wygasa, jeśli usługa (subskrypcja) została uruchomiona po uzyskaniu zgody, co następuje z chwilą aktywnego korzystania (np. logowania się w aplikacji).
4. Rekomendacje dla Użytkowników
Anuluj subskrypcję przed końcem triala (co najmniej 24 godz. – Apple, 48 godz. – Google), żeby uniknąć pobrania opłaty. Jeśli opłata została pobrana i Użytkownik chce zwrotu, należy zgłosić to do odpowiedniego sklepu:
- App Store: przez Report a Problem https://reportaproblem.apple.com/
- Google Play: przez zwroty Google https://support.google.com/googleplay/answer/2479637?hl=pl
5. Brak zobowiązań Fit Foczek
- Usługodawca nie odpowiada za decyzje Apple ani Google w sprawie zwrotów.
- W sprawach technicznych lub pomocowych dotyczących aplikacji prosimy o kontakt na fitfoczkiapp@gmail.com, jednak zwroty obsługuje wyłącznie sklep (App Store i Google Play), nie Usługodawca.
- 7
Rozwiązanie umowy
- Usługodawca (Fit Foczki) może wypowiedzieć Umowę z ważnych przyczyn leżących po jego stronie, z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego 30 (słownie: trzydzieści) dni, w szczególności w przypadku:
- utraty przez Usługodawcę możliwości technicznych, finansowych lub organizacyjnych, pozwalających wykonywać Umowę na dotychczasowym poziomie;
- trwałego zaprzestania świadczenia Usług, zmiany zakresu świadczenia Usług lub zmiany charakteru działalności prowadzonej przez Usługodawcę;
- cofnięcia, ograniczenia, wygaśnięcia, zmiany uprawnień lub warunków prowadzenia działalności przez Usługodawcę, w szczególności w następstwie wydania decyzji administracyjnej, innego orzeczenia lub zmiany prawa.
- Usługodawca może rozwiązać umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia, po uprzednim wezwaniu Użytkownika Aplikacji do zaprzestania naruszeń i wyznaczeniu w tym celu dodatkowego terminu, nie krótszego niż 3 (trzy) dni, w przypadku, gdy Użytkownik Aplikacji:
- narusza postanowienia Regulaminu, w szczególności warunki licencji udzielonej przez Usługodawcę lub zasady korzystania z Aplikacji;
- narusza przepisy prawa, normy społeczne lub prawa osób trzecich;
- nie uiszcza opłat za Subskrypcję lub uiszcza je z opóźnieniem;
- prowadzi działania naruszające lub zagrażające bezpieczeństwu Aplikacji lub godzące w dobre imię lub reputację Usługodawcy.
- W przypadku rozwiązania Umowy przez Usługodawcę z przyczyn leżących po stronie Użytkownika Aplikacji, Użytkownikowi Aplikacji nie przysługują roszczenia odszkodowawcze wobec Usługodawcy z tego tytułu, jak również nie przysługuje zwrot opłat uiszczonych za Subskrypcję (w całości lub w części). Ograniczenie to nie dotyczy Użytkowników będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na Prawach Konsumenta.
- W zakresie darmowej Subskrypcji, Usługodawca może rozwiązać Umowę z Użytkownikiem Aplikacji w każdym momencie poprzez przesłanie odpowiedniej informacji na adres e-mail Użytkownika Aplikacji przypisany do Konta Użytkownika Aplikacji i usunięcie dostępu do Treści, objętych darmową Subskrypcją. Powyższe nie oznacza rozwiązania Umowy w zakresie utrzymywania Konta Użytkownika Aplikacji.
- Usługodawca może, bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności i z dowolnego powodu, w tym między innymi w przypadku naruszenia przez Użytkownika Aplikacji postanowień niniejszego Regulaminu, zamknąć lub zawiesić Konto Użytkownika Aplikacji w trybie natychmiastowym. W takim przypadku uprawnienie Użytkownika Aplikacji do korzystania z Aplikacji wygasa.
- Użytkownik Aplikacji może usunąć Konto Użytkownika Aplikacji w każdym czasie poprzez skorzystanie z funkcji Aplikacji „Usuń Konto”, dostępnej w ustawieniach profilu Użytkownika Aplikacji.
- W przypadku Umowy zawartej na czas nieokreślony Użytkownik Aplikacji może rozwiązać Umowę z Usługodawcą w każdej chwili, przesyłając oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy na adres: fitfoczkiapp@gmail.com, anulując Subskrypcję miesięczną z poziomu Konta Użytkownika Aplikacji lub zaprzestając korzystania z Usług (np. poprzez wypisanie się z listy zainteresowanych, rezygnację z Newslettera itp.). W przypadku anulowania Subskrypcji miesięcznej wygasa ona w ostatnim dniu jej trwania.
- 8
Reklamacje i odpowiedzialność
- Użytkownicy Aplikacji mają prawo do składania reklamacji w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Usług.
- Reklamacje odnośnie do Usług mogą być składane drogą elektroniczną na adres e-mail: fitfoczkiapp@gmail.com. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy wskazać zarzuty odnoszące się do Usług wraz z uzasadnieniem, login i adres e-mail przypisany do Konta Użytkownika Aplikacji składającego reklamację oraz proponowany sposób załatwienia reklamacji.
- Usługodawca rozpoznaje reklamacje w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania zgłoszenia. Informacja o przyjęciu lub odrzuceniu reklamacji wraz z jej uzasadnieniem jest przesyłana Użytkownikowi Aplikacji drogą elektroniczną na podany adres mailowy przypisany do Konta Użytkownika Aplikacji.
- W razie odmowy rozpatrzenia reklamacji zgodnie z proponowanym przez Użytkownika Aplikacji sposobem lub nierozpatrzenia reklamacji w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania przez Usługodawcę, Użytkownikowi Aplikacji przysługuje prawo do dochodzenia roszczeń na drodze postępowania sądowego.
- Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta w każdym czasie podczas postępowania reklamacyjnego przed Usługodawcą może żądać rozstrzygnięcia kwestii stanowiącej przedmiot postępowania reklamacyjnego przez podmiot trzeci i w tym celu:
- wystąpić do mediatora lub instytucji, przed którymi będzie się toczyło postępowanie mediacyjne z wnioskiem o przeprowadzenie mediacji,
- wystąpić do instytucji, przed którą będzie się toczyło postępowanie polubowne z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny,
- zwrócić się po pomoc do właściwego miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
- W celu usunięcia wszelkich wątpliwości, pouczenie zawarte w ust. 5 powyżej nie stanowi zapisu na sąd polubowny ani automatycznej zgody Usługodawcy na udział w postępowaniu mediacyjnym albo polubownym.
- Z zastrzeżeniem postanowień poniżej, Usługodawca ponosi odpowiedzialność wyłącznie za szkodę wyrządzoną umyślnie, co oznacza, że Usługodawca w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za:
- brak dostępu do Aplikacji z przyczyn leżących po stronie Użytkownika Aplikacji;
- skutki blokady Konta Użytkownika Aplikacji;
- wypowiedzenie Umowy z przyczyn stojących po stronie Użytkownika Aplikacji;
- działania Użytkownika i ich skutki związane z korzystaniem z Aplikacji;
- działania lub zaniechania osób trzecich (w tym również dostawców i wykonawców Usługodawcy) oraz ich skutki;
- utratę danych zapisanych w systemach teleinformatycznych Usługodawcy z przyczyn leżących po stronie Użytkownika Aplikacji lub osoby trzeciej, niezależnej od Usługodawcy;
- nieprawidłowe wykonanie Umowy z przyczyn leżących po stronie Użytkownika Aplikacji lub osoby trzeciej, w szczególności zewnętrznych dostawców;
- skutki opóźnienia w uiszczaniu opłat za Subskrypcję przez Użytkownika Aplikacji;
- niezastosowanie się przez Użytkownika Aplikacji do wskazówek i zaleceń Usługodawcy oraz postanowień niniejszego Regulaminu;
- skutki korzystania ze Aplikacji z naruszeniem przepisów prawa;
- skutki siły wyższej.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści — odpowiedzialność Usługodawcy może dotyczyć co najwyżej straty rzeczywistej.
- Odpowiedzialność Usługodawcy wobec Użytkownika Aplikacji z tytułu odpowiedzialności odszkodowawczej za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy jest ograniczona do równowartości opłat uiszczonych przez Użytkownika Aplikacji za Subskrypcję.
- Odpowiedzialność Usługodawcy wobec Użytkownika Aplikacji będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy regulują właściwe przepisy prawa cywilnego oraz prawa konsumenckiego, w związku z czym wszelkie wskazane w niniejszym Regulaminie postanowienia związane z ograniczeniem lub wyłączeniem odpowiedzialności Usługodawcy z tego tytułu nie dotyczą Konsumentów i Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta.
- 9
Wymagania techniczne i szczególne zagrożenia
związane z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną
- Aplikacja przeznaczona jest wyłącznie dla urządzeń spełniających wymagania techniczne opisane w niniejszym Regulaminie. Wykorzystywanie Aplikacji na urządzeniu niespełniającym wymagań opisanych w Regulaminie może prowadzić do jej błędnego działania oraz braku możliwości prawidłowego korzystania z jej funkcjonalności przez Użytkownika Aplikacji.
- Do poprawnego korzystania z Aplikacji wymagane jest. Niezbędny jest również stały dostęp do internetu oraz posiadanie aktywnej skrzynki e-mail.
- Do pobierania plików z Aplikacji w formacie pdf. niezbędne jest posiadanie najnowszej wersji oprogramowania Adobe Reader.
- Na potrzeby korzystania z Treści, które będą udostępniane za pomocą Grupy Społecznościowej, Użytkownik Aplikacji powinien posiadać aktywne konto w serwisie społecznościowym Facebook.
- Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiąże się z wystąpieniem ryzyka zainfekowania systemu informatycznego przez niepożądane oprogramowanie, także takie którego jedynym celem jest wyrządzanie szkód. Aby przeciwdziałać zagrożeniom Użytkownik Aplikacji powinien stosować odpowiednie środki bezpieczeństwa, przykładowo w postaci programu antywirusowego, zapory sieciowej (firewall), stosowania mechanizmów szyfrujących, regularnej konserwacji stosowanych urządzeń, poszerzania wiedzy na temat zagadnień związanych z cyberbezpieczeństwem.
- Poza zagrożeniami wynikającymi z zainfekowania systemu informatycznego, wśród możliwych zagrożeń znajdują się także ataki hackerów. Usługodawca oświadcza, iż stosuje zabezpieczenia mające na celu uniemożliwienie lub znaczne utrudnienie włamania się do wykorzystywanych systemów.
- 10
Postanowienia końcowe
- Użytkownik Aplikacji, korzystający z Aplikacji, ma obowiązek podawania prawdziwych i prawidłowych danych. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie umowy, jeżeli podane dane są nieprawdziwe lub nieprawidłowe.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie wiadomości przesłanej na wskazany przez Użytkownika Aplikacji adres email, co może być spowodowane blokowaniem lub usuwaniem e-maili przez oprogramowanie posiadane przez Użytkownika Aplikacji lub blokowaniem przez administratorów serwerów pocztowych lub inną awarię.
- Usługodawca zastrzega sobie możliwość zmiany Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od opublikowania w Aplikacji.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem Aplikacji zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- We wszystkich sprawach Użytkownik Aplikacji może kontaktować się z Usługodawcą pod adresem email fitfoczkiapp@gmail.com.
- Jeśli którekolwiek postanowienie niniejszego Regulaminu jest sprzeczne z ustawowymi prawami Konsumentami lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta, postanowienie to nie może być interpretowane w sposób naruszający te prawa.
- W przypadku uznania przez właściwy sąd lub organ władzy publicznej właściwy w sprawie wybranych postanowień Regulaminu za nieważne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 31.01.2023r.