Wizyta u dietetyka, gabinety

I. JAK UMÓWIĆ SIĘ NA WIZYTĘ?

Zarejestruj się samodzielnie poprzez zakładkę UMÓW WIZYTĘ, zadzwoń do mnie – 664747348, napisz maila – poczta@olgalewandowskadietetyk.pl

Gabinety  godziny przyjęć: 

1.Wołów, przychodnia Rejonowo Specjalistyczna ul. Piłsudskiego 34, gabinet 111 / poniedziałki 13-18

2. Wrocław, ul. Kościuszki 29, biurowiec Focus Plaza przy Renomie, Budynek A, 2gie piętro, na lewo od windy wejście przez Kancelarie Prawną, 3 drzwi po prawej, gabinet z tabliczką / środy i czwartki 15-20/ proponuje parkować w RENOMIE – pierwsza godzina parkingu darmowa. Na jedną wizytę można też ewentualnie zostawić auto pod samym budynkiem o ile bedzie miejsce 😉

nr konta: 57 1950 0001 2006 8151 1503 0002

II. JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO WIZYTY?

 Zacznij od zrobienia wyników badań. TUTAJ znajdzie wykaz badań, które powinieneś zrobić przed pierwszą wizytą. Możesz przyjść bez wyników badań, ale ryzykujesz, że dieta będzie źle dobrana. Następnie wypełnij formularz zgłoszeniowy u mnie na stronie TUTAJ, załącz swoje wyniki badań. Oczywiście przed czy też po wykonaniu powyższych, zarezerwuj termin wizyty 🙂

II. JAK WYGLĄDA PIERWSZA WIZYTA W MOIM GABINECIE?

Pierwsza wizyta to tak naprawdę zapoznanie pacjenta z dietetykiem. Omówimy Twój formularz zgłoszeniowy, porozmawiamy o tym, co cię do mnie sprowadza i jakie chciałbyś uzyskać efekty. Oczywiście zrobimy pomiary masy i składu ciała. Przeanalizuję Twoje wyniki badań, jeśli uznam to za słuszne – poproszę cię, abyś wykonał dodatkowe.  Zupełnie inaczej układa się jadłospis dla osoby zdrowej, która chce jedynie zgubić kilka zbędnych kilogramów niż dla osoby np. z insulinoopornością czy też kogoś o bardzo wysokiej aktywności fizycznej.
Następnie porozmawiamy o Twoich preferencjach żywieniowych oraz stylu życia i sposobie, w jaki spędzasz swój czas. Jest mi to niezbędne, żeby odpowiednio dobrać dla Ciebie posiłki.

Cena pierwszej wizyty to 150 zł.

III. ODBIÓR DIETY CZYLI DRUGA WIZYTA

Diety oczywiście nie otrzymasz podczas pierwszej wizyty. Zazwyczaj spotykamy się po tygodniu – wówczas otrzymasz cały plan. Istnieje też możliwość wysyłki diety jedynie online, bez konieczności wizyty. Książka z dietą zaczyna się od pomiarów, które robiliśmy poprzednio. Dalej znajdują się wytyczne odnośnie żywienia w danym stanie chorobowym oraz rozpisana suplementacja. Podstawą dietoterapii jest oczywiście sama dieta. Niestety jednak bywa i tak, że dieta to za mało i  suplementy (witaminy, minerały, adaptogeny, zioła, antyoksydanty) stają się koniecznością, a na pewno elementem, który szybko pozwoli ci wrócić do zdrowia i „naprawić” organizm.

Jadłospis – każdego dnia masz dokładnie rozpisane posiłki – przeważnie jest to od 3-5 posiłków dziennie. Podane są gramatury produktów oraz miary domowe (np. 2 łyzki, 1 sztuka) oraz oczywiście sposób przyrządzenia potrawy. W rzeczywistości wygląda to jak książka z przepisami 😉 Jeśli chcesz – posiłki się powtarzają, a jeśli lubisz gotować i masz na to czas – możesz liczyć na moją kulinarno – dietetyczną wyobraźnie!

Dietę mogę układać na dwa sposoby. Pierwszy – tak zwany plan konkretny – polega na tym, że każdego dnia masz rozpisany konkretny posiłek (poniedziałek: śniadanie, lunch, obiad, kolacja). Ten plan rozpisany jest na 2 tyg, po tym czasie powtarzamy go ponownie. Drugi wprowadza nieco większą dowolność. Podaję ci ok 15 propozycji różnych śniadań, które między sobą mają bardzo podobną kaloryczność i makroskładniki, drugich śniadań, obiadów itd. i Ty sam każdego dnia decydujesz, na co masz ochotę. Niezależnie od tego, które posiłki wybierzesz, energetyczność całego dnia oraz rozkład makroskładników zawsze wyjdzie podobna 🙂

Najważniejsze! Nie jest to żadna dieta 800 kcal. Nie pytajcie mnie o dietę duvana, dietę kopenhaską, dietę grup krwi. Dieta redukcyjna jest to dieta oparta na deficycie kalorycznym, ale nigdy nie schodzącym poniżej waszej Podstawowej Przemiany Materii czyli minimum energii, jakie każdego dnia powinniście dostarczyć, aby nie narobić sobie problemów. I uwierzcie mi – nie warto bo efekt końcowy będzie odwrotny od zamierzonego!

Odbiór diety to koszt 150 zł.

IV. KONTROLA

Kontrola wypada po ok 3 tygodniach stosowania diety czyli w połowie planu. Podczas tego spotkania zważę cię, przeanalizujemy czy np redukcja wagi przebiega poprawnie, czy należałoby jeszcze przyciąć czy też dodać kalorii do jadłospisu, czy spadł Ci poziom tłuszczu w organizmie, co się dzieje z poziomem mięśni. Podczas tej wizyty zdajesz mi swoje relacje z ostatnich dwóch tygodni i decydujesz się czy jesteś zainteresowany dalszą współpracą i kolejnym planem na następny miesiąc. Jeżeli zdecydujesz się na kontynuacje opłata z góry za kolejny plan to 150 zł.

V. NOWA DIETA NA KOLEJNY MIESIĄC- CZY WARTO?

Kolejny jadłospis to koszt jedynie 150 zł. Ten plan uwzględnia Twoje uwagi z pierwszego miesiąca (czegoś ci brakowało, czegoś było za dużo, coś bardzo ci smakowało lub nie) oraz uwzględnia rezultaty, które osiągnąłeś podczas pierwszego miesiąca współpracy. Drugi plan zazwyczaj jest jeszcze lepiej dopasowany, jako, że ten pierwszy jest tak jak pisałam na początku „zapoznaniem” się dietetyka z pacjentem, a dokładniej weryfikacją, jak organizm zareaguje na dietę. Często okazuje się, że warto dodać lub odjąć kalorii, wprowadzić więcej któregoś z makroskładników itp. Pamiętajcie, że nawet 2 osoby z bardzo podobną masą ciała, o podobnym wzroście i w podobnym wieku mogą mieć zupełnie inne tempo metabolizmu, inną budowę przez co mogą zupełnie inaczej reagować na tą samą dietę. Nie ma tu jednego, zawsze działającego schematu!

VI. WIZYTY ONLINE

W celu umówienia się na wizytę online wypełnij formularz dostępny w zakładce „Współpraca online”. Koszt współpracy online to 300zł (przelew z góry na konto). Jak wygląda to w praktyce? Po otrzymaniu Twojego formularza przesyłam ci plan żywieniowy oraz plan suplementacji drogą mailową, do 10 dni roboczych. Oczywiście jeżeli masz jakieś wątpliwości czy pytania – pisz! Po ok 2-3 tyg stosowania diety mile widziany raport/sprawozdanie z ostatnich 2-3 tygodni – jak wrażenia i pierwsze efekty 😉

VII. W CZYM TKWI SUKCES?

Zawsze pacjentom powtarzam jedno – plan, który wam przygotuje, nawet jeśli jest perfekcyjny, to zaledwie jakieś 10% sukcesu. To czy osiągniecie swój cel, zależy przede wszystkim od was samych, od waszej motywacji, determinacji, silnej woli, chęci zmiany. 5 kg można zgubić przez miesiąc trzymając się wytycznych, a można też robić to przez 5 miesięcy raz trzymając się planu, a raz nie… Wybór należy do was 🙂

Układając plan biorę pod uwagę wasze preferencję, ale przede wszystkim najważniejszą wytyczną dla mnie jest wasz stan zdrowia. Zdecydowana większość planów które układam to plany bezglutenowe i bezmleczne. Czasami musimy wykluczyć owoce, czasem jaja lub inne produkty, które lubisz. Musisz sobie zdawać jednak sprawę z jednego – skoro szukasz pomocy, to znaczy, że Twój dotychczasowy sposób odżywiania ci nie służy. Logiczne jest więc, że należy go zmienić! Nie szukamy na siłę wymówek. Wyznaczamy sobie cel, nie stękamy i dążymy do niego. Tutaj nie ma diet cud i szybkich efektów, praca nad sylwetką i zdrowiem wymaga czasu i zaangażowania, nie ma pół środków i nikt nie mówił, że będzie to banalnie proste. Pamiętajcie, że całe lata zaniedbywania swojego ciała i zdrowia nie cofniemy w 2-3 tygodnie. Tutaj przyda się cierpliwość, wytrwałość, motywacja, praca nad sobą i nawykami. Jeżeli z góry zakładasz, że nie podołasz, a w 3 dniu ratujesz się bułką słodką – nasza współpraca nie ma sensu. Zasada więc jest prosta – ROBIMY PO MOJEMU, ALBO WCALE!

Zapewniam was jednak, że robię wszystko, aby nowy plan żywienia – który mam nadzieję wejdzie wam w krew i nauczy was nie tylko na 30 dni, ale na zawsze jak powinno wyglądać wasze żywienie – był dla was jak najprzyjemniejszy, najsmaczniejszy i przede wszystkim możliwy do realizacji w praktyce. Nie sztuka jest idealnie ustawić dietę pacjentowi, który nie będzie mógł jej stosować bo np. nie ma czasu na przygotowywanie potraw czy też pieniędzy na mega drogie składniki 🙂 Im bardziej uda mi się dopasować pod Ciebie plan, tym większa szansa, że wytrwasz i osiągniesz sukces!