Wizyta u dietetyka

I. JAK UMÓWIĆ SIĘ NA WIZYTĘ?

-) Zarejestruj się samodzielnie poprzez zakładkę UMÓW WIZYTĘ (po lewej), która przekieruje cię do kalendarza wizyt

-) Zarejestruj się samodzielnie poprzez Facebook „Olga Lewandowska Dietetyk” klikając w menu po lewej „Umów wizytę”

-) Napisz maila – poczta@olgalewandowskadietetyk.pl i poczekaj na odpowiedź

Gabinet,  godziny przyjęć: 

Wrocław, PLAC Tadeusza Kościuszki 6, w kawiarni BEZ PRZESADY  na przeciw Renomy, obok Green Cafe Nero, Żabki oraz Barber Shop. Gabinet znajduje się na zapleczach lokalu. Poinformuj obsługę kawiarni na miejscu o swoim przybyciu na wizytę. Personel pokaże ci drogę do gabinetu lub wprowadzę cię samodzielnie. W przypadku gdy poprzednia wizyta jeszcze trwa, poczekaj przy jednym z kawiarnianych stolików. Zapytaj kelnerkę o darmową kawę, herbatę lub wodę.

wtorki 13-18/ czwartki 15-18

nr konta: 57 1950 0001 2006 8151 1503 0002

II. JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO WIZYTY?

 Krokiem pierwszym jest oczywiście zarezerwowanie terminu wizyty. Następnie przejdź od zrobienia wyników badań. TUTAJ znajdziesz wykaz badań, które powinieneś zrobić przed pierwszą wizytą (najważniejsze – cukier, insulina, TSH, lipidogram). Opcjonalnie możesz przyjść bez wyników badań i dosłać je po wizycie, jeszcze zanim ułożę Twój plan. W ostateczności na wizytę możesz wstawić się bez wyników, ale ryzykujesz wówczas, że dieta będzie źle dobrana i nieskuteczna. Badanie powinny być wykonane maksymalnie 6 tygodni przed wizytą.

Po zarejestrowaniu się na wizytę otrzymasz ode mnie mailowo zaproszenie do współpracy poprzez portal KCALMAR. Zaakceptuj proszę to zaproszenie oraz zaloguj się do serwisu, dzięki temu będziesz mógł samodzielni pobrać swoją dietę oraz monitorować zmiany wagi z wizyty na wizytę.

II. JAK WYGLĄDA PIERWSZA WIZYTA W MOIM GABINECIE?

Pierwsza wizyta to tak naprawdę zapoznanie pacjenta z dietetykiem. Omówimy Twój formularz zgłoszeniowy, porozmawiamy o tym, co cię do mnie sprowadza i jakie chciałbyś uzyskać efekty. Oczywiście zrobimy pomiary masy i składu ciała. Przeanalizuję Twoje wyniki badań, jeśli uznam to za słuszne – poproszę cię, abyś wykonał dodatkowe.  Zupełnie inaczej układa się jadłospis dla osoby zdrowej, która chce jedynie zgubić kilka zbędnych kilogramów niż dla osoby np. z insulinoopornością czy też kogoś o bardzo wysokiej aktywności fizycznej.
Następnie porozmawiamy o Twoich preferencjach żywieniowych oraz stylu życia. Jeżeli cierpisz na konkretną chorobę dietozależną już podczas pierwszej wizyty otrzymasz ode mnie ogólne zalecenia dietetyczne w odniesieniu do jednostki chorobowej.

Cena pierwszego miesiąca współpracy to 300zł (płatność jedynie gotówką z góry podczas pierwszego spotkania). Oferta ta obejmuje pierwszą wizytę (zebranie wywiadu oraz pomiarów), 14 dniowy plan żywieniowy (należy go stosować przez miesiąc) który wyśle ci na maila oraz wizytę kontrolną po 3 tygodniach stosowania diety. Jeżeli chciałbyś otrzymać także wydruk diety w postaci papierowej oraz odebrać go osobiście, ta dodatkowa wizyta to dodatkowy koszt 50zł.

III. ODBIÓR DIETY ONLINE

Diety oczywiście nie otrzymasz podczas pierwszej wizyty. Cały plan możesz samodzielnie ściągnąć z portalu KCALMAR do tygodnia po naszym pierwszym spotkaniu. W diecie znajdziesz dopasowaną suplementację oraz posiłki z podaną gramaturą oraz sposobem przygotowania.

Jadłospis mogę ułożyć na dwa sposoby:

  1. Każdego dnia masz dokładnie rozpisane posiłki – przeważnie jest to od 3-5 posiłków dziennie. Podane są gramatury produktów oraz miary domowe (np. 2 łyżki, 1 sztuka) oraz oczywiście sposób przyrządzenia potrawy.
  2. W drugim układzie nie rozpisuję każdego dnia i nie narzucam z góry co kiedy musisz zjeść, ale proponuję ci posiłki „do wyboru” podając np. 10 propozycji śniadań czy obiadów.

Uwzględniam preferencję dietetyczne na tyle, na ilę mogę. Nie praktykuję jednak układania wszystkich posiłków w diecię „pod pacjenta”.

IV. KONTROLA

Kontrola wypada po ok 3-4 tygodniach stosowania diety. Podczas tego spotkania zważę cię, przeanalizujemy czy np. redukcja wagi przebiega poprawnie, czy należałoby jeszcze przyciąć czy też dodać kalorii do jadłospisu, czy spadł Ci poziom tłuszczu w organizmie, co się dzieje z poziomem mięśni. Podczas tej wizyty zdajesz mi swoje relacje z ostatnich tygodni i decydujesz się czy jesteś zainteresowany dalszą współpracą i kolejnym planem na następny miesiąc.

Pierwsza kontrola jest w cenie pierwszej wizyty. Jeżeli jednak zdecydujesz się podczas kontroli na kontynuacje i nowy plan – opłata z góry za kolejny plan to 200 zł.

Każda kolejna kontrola bez nowego planu to koszt 50 zł, z nowym planem – 200zł.

V. NOWA DIETA NA KOLEJNY MIESIĄC- CZY WARTO?

Kolejny jadłospis to koszt 200 zł. Ten plan uwzględnia Twoje uwagi z pierwszego miesiąca (czegoś ci brakowało, czegoś było za dużo, coś bardzo ci smakowało lub nie) oraz uwzględnia rezultaty, które osiągnąłeś podczas pierwszego miesiąca współpracy. Drugi plan zazwyczaj jest jeszcze lepiej dopasowany, jako, że ten pierwszy jest tak jak pisałam na początku „zapoznaniem” się dietetyka z pacjentem, a dokładniej weryfikacją, jak organizm zareaguje na dietę. Często okazuje się, że warto dodać lub odjąć kalorii, wprowadzić więcej któregoś z makroskładników itp. Pamiętajcie, że nawet 2 osoby z bardzo podobną masą ciała, o podobnym wzroście i w podobnym wieku mogą mieć zupełnie inne tempo metabolizmu, inną budowę przez co mogą zupełnie inaczej reagować na tą samą dietę. Nie ma tu jednego, zawsze działającego schematu!

VI. WIZYTY ONLINE

W celu umówienia się na wizytę online wypełnij formularz dostępny w zakładce „Współpraca online”. Koszt współpracy online to 300zł (przelew z góry na konto). Jak wygląda to w praktyce? Po otrzymaniu Twojego formularza przesyłam ci plan żywieniowy oraz plan suplementacji drogą mailową, do 10 dni roboczych. Oczywiście jeżeli masz jakieś wątpliwości czy pytania – pisz! Po ok 2-3 tyg stosowania diety mile widziany raport/sprawozdanie z ostatnich 2-3 tygodni – jak wrażenia i pierwsze efekty 😉

VII. W CZYM TKWI SUKCES?

Zawsze pacjentom powtarzam jedno – plan, który wam przygotuje, nawet jeśli jest perfekcyjny, to zaledwie jakieś 10% sukcesu. To czy osiągniecie swój cel, zależy przede wszystkim od was samych, od waszej motywacji, determinacji, silnej woli, chęci zmiany. 5 kg można zgubić przez miesiąc trzymając się wytycznych, a można też robić to przez 5 miesięcy raz trzymając się planu, a raz nie… Wybór należy do was 🙂

Układając plan biorę pod uwagę wasze preferencję, ale przede wszystkim najważniejszą wytyczną dla mnie jest wasz stan zdrowia. Spora część planów które układam to plany bezglutenowe i bezmleczne (choć nie tylko). Czasami musimy wykluczyć owoce, czasem jaja lub inne produkty, które lubisz. Musisz sobie zdawać jednak sprawę z jednego – skoro szukasz pomocy, to znaczy, że Twój dotychczasowy sposób odżywiania ci nie służy. Logiczne jest więc, że należy go zmienić! Nie szukamy na siłę wymówek. Wyznaczamy sobie cel, nie stękamy i dążymy do niego. Tutaj nie ma diet cud i szybkich efektów, praca nad sylwetką i zdrowiem wymaga czasu i zaangażowania, nie ma pół środków i nikt nie mówił, że będzie to banalnie proste. Pamiętajcie, że całe lata zaniedbywania swojego ciała i zdrowia nie cofniemy w 2-3 tygodnie. Tutaj przyda się cierpliwość, wytrwałość, motywacja, praca nad sobą i nawykami. Jeżeli z góry zakładasz, że nie podołasz, a w 3 dniu ratujesz się bułką słodką – nasza współpraca nie ma sensu. Zasada więc jest prosta – ROBIMY PO MOJEMU, ALBO WCALE!

Zapewniam was jednak, że robię wszystko, aby nowy plan żywienia – który mam nadzieję wejdzie wam w krew i nauczy was nie tylko na 30 dni, ale na zawsze jak powinno wyglądać wasze żywienie – był dla was jak najprzyjemniejszy, najsmaczniejszy i przede wszystkim możliwy do realizacji w praktyce. Nie sztuka jest idealnie ustawić dietę pacjentowi, który nie będzie mógł jej stosować bo np. nie ma czasu na przygotowywanie potraw czy też pieniędzy na mega drogie składniki 🙂 Im bardziej uda mi się dopasować pod Ciebie plan, tym większa szansa, że wytrwasz i osiągniesz sukces!