Wizyta u dietetyka

I. JAK UMÓWIĆ SIĘ NA WIZYTĘ?

Zarejestruj się samodzielnie poprzez zakładkę UMÓW WIZYTĘ, lub napisz maila – poczta@olgalewandowskadietetyk.pl

Gabinet,  godziny przyjęć: 

Wrocław, ul. PLAC Tadeusza Kościuszki 6, w kawiarni Legal Cakes / wtorki 15-19/ na przeciw Renomy, obok Green Cafe Nero, wejście do gabinetu na lewo od baru, za toaletą białe przesuwane drzwi z tabliczką, dalej na lewo schodami do góry.

nr konta: 57 1950 0001 2006 8151 1503 0002

II. JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO WIZYTY?

 Zacznij od zrobienia wyników badań. TUTAJ znajdzie wykaz badań, które powinieneś zrobić przed pierwszą wizytą (najważniejsze – cukier, insulina, TSH, lipidogram). Możesz przyjść bez wyników badań, ale ryzykujesz, że dieta będzie źle dobrana. Następnie wypełnij formularz zgłoszeniowy u mnie na stronie TUTAJ, załącz swoje wyniki badań. Oczywiście przed czy też po wykonaniu powyższych, zarezerwuj termin wizyty 🙂

II. JAK WYGLĄDA PIERWSZA WIZYTA W MOIM GABINECIE?

Pierwsza wizyta to tak naprawdę zapoznanie pacjenta z dietetykiem. Omówimy Twój formularz zgłoszeniowy, porozmawiamy o tym, co cię do mnie sprowadza i jakie chciałbyś uzyskać efekty. Oczywiście zrobimy pomiary masy i składu ciała. Przeanalizuję Twoje wyniki badań, jeśli uznam to za słuszne – poproszę cię, abyś wykonał dodatkowe.  Zupełnie inaczej układa się jadłospis dla osoby zdrowej, która chce jedynie zgubić kilka zbędnych kilogramów niż dla osoby np. z insulinoopornością czy też kogoś o bardzo wysokiej aktywności fizycznej.
Następnie porozmawiamy o Twoich preferencjach żywieniowych oraz stylu życia i sposobie, w jaki spędzasz swój czas. Jest mi to niezbędne, żeby odpowiednio dobrać dla Ciebie posiłki.

Cena pierwszej wizyty to 150 zł, jednek w związku z tym, że koszt diety, którą dostaniesz po tygdniu online to także 150zł, na pierwszej wizycie przyjmuję płatność za całość – 300zł

III. ODBIÓR DIETY ONLINE

Diety oczywiście nie otrzymasz podczas pierwszej wizyty. Cały plan otrzymasz po tygodniu w postaci online na maila. Plik z dietą zaczyna się od pomiarów, które robiliśmy poprzednio. Dalej znajdują się wytyczne odnośnie żywienia w danym stanie chorobowym oraz rozpisana suplementacja. Podstawą dietoterapii jest oczywiście sama dieta. Niestety jednak bywa i tak, że dieta to za mało i  suplementy (witaminy, minerały, adaptogeny, zioła, antyoksydanty) stają się koniecznością, a na pewno elementem, który szybko pozwoli ci wrócić do zdrowia i „naprawić” organizm.

Jadłospis – każdego dnia masz dokładnie rozpisane posiłki – przeważnie jest to od 3-5 posiłków dziennie. Podane są gramatury produktów oraz miary domowe (np. 2 łyzki, 1 sztuka) oraz oczywiście sposób przyrządzenia potrawy. W rzeczywistości wygląda to jak książka z przepisami 😉

W układanych przeze mnie planach podaję ci ok 10 propozycji różnych śniadań, które między sobą mają bardzo podobną kaloryczność i makroskładniki, drugich śniadań, obiadów itd. i Ty sam każdego dnia decydujesz, na co masz ochotę. Niezależnie od tego, które posiłki wybierzesz, energetyczność całego dnia oraz rozkład makroskładników zawsze wyjdzie podobna 🙂 Dieta więc nie jest rozpisana na konkretną ilość dni, jednak po ok miesiącu zalecam zmianę planu po kontroli.

Najważniejsze! Nie jest to żadna dieta 800 kcal. Nie pytajcie mnie o dietę duvana, dietę kopenhaską, dietę grup krwi. Dieta redukcyjna jest to dieta oparta na deficycie kalorycznym, ale nigdy nie schodzącym poniżej waszej Podstawowej Przemiany Materii czyli minimum energii, jakie każdego dnia powinniście dostarczyć, aby nie narobić sobie problemów. I uwierzcie mi – nie warto bo efekt końcowy będzie odwrotny od zamierzonego!

Uwzględniam preferencję dietetyczne na tyle, na ilę mogę. Nie praktykuję jednak układania wszystkich posiłków w diecię „pod pacjenta”.

IV. KONTROLA

Kontrola wypada po ok 3-4 tygodniach stosowania diety. Podczas tego spotkania zważę cię, przeanalizujemy czy np redukcja wagi przebiega poprawnie, czy należałoby jeszcze przyciąć czy też dodać kalorii do jadłospisu, czy spadł Ci poziom tłuszczu w organizmie, co się dzieje z poziomem mięśni. Podczas tej wizyty zdajesz mi swoje relacje z ostatnich dwóch tygodni i decydujesz się czy jesteś zainteresowany dalszą współpracą i kolejnym planem na następny miesiąc.

Pierwsza kontrola jest darmowa. Jeżeli zdecydujesz się na niej na kontynuacje i nowy plan – opłata z góry za kolejny plan to 200 zł.

Każda kolejna kontrola bez nowego planu to koszt 50 zł, z nowym planem – 200zł.

V. NOWA DIETA NA KOLEJNY MIESIĄC- CZY WARTO?

Kolejny jadłospis to koszt 200 zł. Ten plan uwzględnia Twoje uwagi z pierwszego miesiąca (czegoś ci brakowało, czegoś było za dużo, coś bardzo ci smakowało lub nie) oraz uwzględnia rezultaty, które osiągnąłeś podczas pierwszego miesiąca współpracy. Drugi plan zazwyczaj jest jeszcze lepiej dopasowany, jako, że ten pierwszy jest tak jak pisałam na początku „zapoznaniem” się dietetyka z pacjentem, a dokładniej weryfikacją, jak organizm zareaguje na dietę. Często okazuje się, że warto dodać lub odjąć kalorii, wprowadzić więcej któregoś z makroskładników itp. Pamiętajcie, że nawet 2 osoby z bardzo podobną masą ciała, o podobnym wzroście i w podobnym wieku mogą mieć zupełnie inne tempo metabolizmu, inną budowę przez co mogą zupełnie inaczej reagować na tą samą dietę. Nie ma tu jednego, zawsze działającego schematu!

VI. WIZYTY ONLINE

W celu umówienia się na wizytę online wypełnij formularz dostępny w zakładce „Współpraca online”. Koszt współpracy online to 300zł (przelew z góry na konto). Jak wygląda to w praktyce? Po otrzymaniu Twojego formularza przesyłam ci plan żywieniowy oraz plan suplementacji drogą mailową, do 10 dni roboczych. Oczywiście jeżeli masz jakieś wątpliwości czy pytania – pisz! Po ok 2-3 tyg stosowania diety mile widziany raport/sprawozdanie z ostatnich 2-3 tygodni – jak wrażenia i pierwsze efekty 😉

VII. W CZYM TKWI SUKCES?

Zawsze pacjentom powtarzam jedno – plan, który wam przygotuje, nawet jeśli jest perfekcyjny, to zaledwie jakieś 10% sukcesu. To czy osiągniecie swój cel, zależy przede wszystkim od was samych, od waszej motywacji, determinacji, silnej woli, chęci zmiany. 5 kg można zgubić przez miesiąc trzymając się wytycznych, a można też robić to przez 5 miesięcy raz trzymając się planu, a raz nie… Wybór należy do was 🙂

Układając plan biorę pod uwagę wasze preferencję, ale przede wszystkim najważniejszą wytyczną dla mnie jest wasz stan zdrowia. Zdecydowana większość planów które układam to plany bezglutenowe i bezmleczne. Czasami musimy wykluczyć owoce, czasem jaja lub inne produkty, które lubisz. Musisz sobie zdawać jednak sprawę z jednego – skoro szukasz pomocy, to znaczy, że Twój dotychczasowy sposób odżywiania ci nie służy. Logiczne jest więc, że należy go zmienić! Nie szukamy na siłę wymówek. Wyznaczamy sobie cel, nie stękamy i dążymy do niego. Tutaj nie ma diet cud i szybkich efektów, praca nad sylwetką i zdrowiem wymaga czasu i zaangażowania, nie ma pół środków i nikt nie mówił, że będzie to banalnie proste. Pamiętajcie, że całe lata zaniedbywania swojego ciała i zdrowia nie cofniemy w 2-3 tygodnie. Tutaj przyda się cierpliwość, wytrwałość, motywacja, praca nad sobą i nawykami. Jeżeli z góry zakładasz, że nie podołasz, a w 3 dniu ratujesz się bułką słodką – nasza współpraca nie ma sensu. Zasada więc jest prosta – ROBIMY PO MOJEMU, ALBO WCALE!

Zapewniam was jednak, że robię wszystko, aby nowy plan żywienia – który mam nadzieję wejdzie wam w krew i nauczy was nie tylko na 30 dni, ale na zawsze jak powinno wyglądać wasze żywienie – był dla was jak najprzyjemniejszy, najsmaczniejszy i przede wszystkim możliwy do realizacji w praktyce. Nie sztuka jest idealnie ustawić dietę pacjentowi, który nie będzie mógł jej stosować bo np. nie ma czasu na przygotowywanie potraw czy też pieniędzy na mega drogie składniki 🙂 Im bardziej uda mi się dopasować pod Ciebie plan, tym większa szansa, że wytrwasz i osiągniesz sukces!